Du er her. Naestved Jagtforening > Udvalg og Aktiviteter > Arangementer

Her annoncerer vi det næste arrangemant.

Tur til Susegården  Sverige med

Næstved Jagtforening den 21. april 2018.

Vi drog hjemmefra i højt solskin og i højt humør med udsigt til en lærerig og spændende dag på Susegårdens Skjutskola AB i Gettinge.

Fladså Turist holdt klar kl. 06.00 med en dejlig komfortabel bus, og det gik hurtigt op til Helsingør og videre op til Susegården.

Her blev vi modtaget af Giles, som skulle være instruktør for os de næste par timer.

Vi blev opdelt i hold med 4 på hvert hold. Vores våben blev nøje efterset, og flere blev justeret – f.eks ekstra kindpude og kolbeforlænger.

Herefter gik vi ud til de enkelte standpladser. Her skydes der én ad gangen under kyndig vejledning af Giles. Vores måde at skyde på, og angrebet på lerduerne korrigeres løbende – til stor tilfredshed hos samtlige deltagere. Meget lærerigt og konstruktivt.

Efter endt instruktion kan man på egen hånd gå ud til de enkelte standpladser – over 70 kastemaskiner. Her afprøves teknik og de råd og kundskaber, vi netop har tilegnet os.

Pladsen er uhyre spændende – her er duer i 45 meters højde, kaniner (duer der løber langs med jorden og hopper), høje fasaner i alle retninger, ryper i lav højde og meget mere. Terrænet er meget spændende. Her er klipper og tæt skov, så man har ingen anelse om, hvor duerne kommer fra. På den måde  kommer man  tæt på den virkelige jagt.

Pulsen steg og adrenalinet kørte på fuld speed hos os alle.

Efter ca. 4 timer havde hver enkelt brændt over 250 patroner af – og flere måtte ind og købe flere.

I bussen på vej hjemad var det umuligt at få ørenlyd – alle ville gerne fortælle om egne oplevelser på banen.  Men den gode chauffør fra Fladså Turist lod sig ikke distrahere og sørgede for en god transport hjem til Næstved.

I lyset af ovenstående succes har Næstved Jagtforening lovet os en tilsvarende tur i 2019. Datoen er fredag den 03. maj 2019. Jeg kan varmt anbefale alle medlemmer af Næstved Jagtforening, at unde sig den gode og lærerige oplevelse  at tage med på denne tur.

Opslag med tilmelding følger i starten af det nye år. Men reserver allerede nu den 03. maj 2019.

Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte mig.

Ole Trolle Nyvang

E-mail: kokhaven123@gmail.com