Du er her. Naestved Jagtforening > Udvalg og Aktiviteter > Jagttegnskursus.

Næstved Jagtforening afholder jagttegnskursus men henviser også til relevante kursussteder på kredsens hjemmeside: http://www.jaegerforbundet.dk/kredse/kreds-6/jagttegnskurser/

Logo.pngSkal du have jagttegn?
Har du lyst til at tage jagttegn, så meld dig til vores jagttegnskursus i Næstved Jagtforening.

Undervisningen foregår over 3 weekender og omfatter både teoretisk og praktisk undervisning, samt det obligatoriske våbenkursus, skydeundervisning og afstandsbedømmelse.

I forbindelse med undervisningen, vil der hver dag blive serveret morgenbrød samt kaffe og the. Frokost sørger du selv for, men du kan købe drikkevarer i kursuslokalet

Kurset afholdes: 4/4-5/4 – 18/4-19/4 – 25/4–26/4.  Alle dage 8.00 – 16.00

Du tilmelder dig ved at indbetale kursusgebyr 2.500,00 kr. til Næstved Jagtforening. Kontonummeret er: 0542- 309279. Kursusgebyret er ekskl. bøger, patroner, lerduer samt jagtprøvegebyr. Ved indbetaling bedes du oplyse: Navn, mailadresse og telefonnummer. Den 6/2 kl. 18.30 inviterer vi til intro-aften for tilmeldte kursister, hvor vi gennemgår kursusplanen, bestiller bøger og tilmelder dig til jagtprøven.

Tilmelding senest 1.februar 2020

Spørgsmål kan rettes til: Instruktør Michael Sørensen, E-mail: cindy@lite.dk, eller telefon: 24 40 64 42

Teorilokale: Næstved Skytteforening, Ny Præstøvej 320,  4700 Næstved.

Skydebane: Næstved Flugtskydningscenter, Gækhøjvej 30, Rønnebæk, 4700 Næstved.

Som jagttegnskursist får du et års gratis medlemsskab af Næstved Jagtforening (Danmarks Jægerforbund), og vi har en lille bonus til dig: Når du har bestået jagtprøven, hjælper vi dig til også at bestå haglskydeprøven.

Vi giver dig et gratis skydekort til Næstved Flugtskydningscenter og de første100 lerduer samt mulighed for at få professionel skydeinstruktion!

jagttegn.jpg

Om vores jagttegnskursus                                                                                                                                              Det er hyggeligt og sjovt at gå på jagt, og det er det også at tage jagttegn i Næstved Jagtforening. Vores jagttegnslærere og skydeinstruktører har mange års erfaring med undervisning af jagttegnselever og de er naturligvis autoriserede af Naturstyrelsen / SVANA og Danmarks Jægerforbund. Under kursusforløbet vil der løbende blive afholdt både teoretiske og praktiske prøver, der relaterer sig til den obligatoriske jagtprøve - Det giver dig mulighed for at være bedst muligt forberedt til den endelige prøve.

Om jagttegn
Alle jægere skal have et gyldigt jagttegn, som skal medbringes og eventuelt forevises når man går på jagt.
Jagttegnet skal fornyes hvert år og den årlige jagttegnsafgift, der opkræves pr. 1. april, koster p.t. 535 kr. Heraf er 35 kr. præmie for lovpligtig ansvarsforsikring, som dækker under jagt. For at få jagttegn skal man være fyldt 16 år, og man kan gå til jagtprøve i det år man fylder 16 år. Man kan altså starte på vores kursus allerede som 15 årig.

Om den obligatoriske jagtprøve
For at få jagttegn skal du bestå den obligatoriske jagtprøve, som afholdes af Naturstyrelsen (Miljøministeriet) og ledet af den stedlige Vildtkonsulent som også er sagkyndig/censor. Jagtprøverne afholdes i samarbejde med udvalgte jagtforeninger landet over og du skal til jagtprøve i en jagtforening indenfor det statsskovdistrikt, hvor du har din bopælsadresse.

Om den obligatoriske haglskydeprøve
Når du har bestået Jagtprøven er det et krav, at du efterfølgende består Haglskydeprøven før du må gå på jagt. Haglskydeprøverne afholdes af Danmarks Jægerforbund på vegne af Naturstyrelsen og i samarbejde med lokale jagtforeninger landet rundt.